Indie game storeFree gamesFun gamesHorror games
Game developmentAssetsComics
SalesBundles
Jobs
A jam submission

Cut The GrassView game page

Cut the grass... or else!
Submitted by JordanBaltich — 15 minutes, 31 seconds before the deadline
Add to collection

Play game

Cut The Grass's itch.io page

Results

CriteriaRankScore*Raw Score
Graphics#164.3334.333
Fun#313.7333.733
Overall#333.6563.656
Audio#523.7333.733
Game Design#563.6673.667
Innovation#823.4003.400
Theme#2963.0673.067

Ranked from 15 ratings. Score is adjusted from raw score by the median number of ratings per game in the jam.

Leave a comment

Log in with itch.io to leave a comment.

Comments

Submitted(+1)

Wow! :D I am so impressed with the music/sound effects, gameplay, and art in your game! I think your concept is so interesting and funny! I got all the way to 5 stars and had fun getting there :D I never thought I could have so much fun cutting grass xD Great job :)!

Submitted(+1)

Hi, so i played your game and i'm gonna comment about it now. The game is one huge LOL mixed with a bit of ROFL and LMAO, i like how chill and laid back this game is and not to mention the art is stunning. That and the awesome musicc make for one hell of a combo. But in all seriousness i'm very impressed. And is it just me or do others think that this would make one hell of a good Furry Game Jam entry. Anyways, my only complaint is that the game doesn't fit the jam theme, there's no deception involved. Besides that its one of the best entries. Good job!

Developer(+1)

Glad you enjoyed it! The deception I was going for was the bunny preventing you from going outside the fence and finding the exit from the game, however if you didn't pick up on it I'll have to try and communicate it better in future updates. Thanks for playing!

Submitted(+1)

I do feel there is a good potential for a RPG cutting grass xD
I am not an expert at this

funny little game ^^

Developer

Thanks for playing!

Submitted(+1)

I don't like rabbits anymore :D
Definitely one of the best entries. 

Developer(+1)

thank you so much!

(+1)

Very fun game! One of the games that better suits the Jam's theme! Congratulations! I liked the art style, the soundtrack (even if it's a little bit repetitive), the gameplay, the UI and most of all: the idea. Reminded me a lot of Frog Fractions! <3

Developer(+1)

Thank you for all the positive comments, glad you enjoyed it!

Submitted(+1)

Pretty interesting idea! It's gonna be even awesome if there is a more interesting world to explore beyond the fence :) The UI is very clean and I like the dialogue boxes as well, great work there! I found the escape as well :D

Developer

Glad you enjoyed it! Yeah I wanted there to be more outside the fence but ran out of time :/

Submitted

I feel you XD Had to cut content due to time constraints hahaha

Submitted(+1)

Killing the Enemies was so fun..I couldn't find the end goal tho..I really liked the art style of your game..Music was refreshing too..Cutting the crass does feel a little inaccurate..Especially when there are only two or three blocks of dirt left..Overall, I really loved you game..Good job..Keep Growing as a Developer :)

Submitted(+1)

Very fun game! Mowing down the enemies feels very satisfying, especially if you let them follow you for a bit and get a couple in one go. The only issue I have is that cutting the grass can feel inaccurate, like sometimes I'd need to go over the same tile a few times trying to get it to register. Aside from that I enjoyed it a lot :)

Submitted

I had more fun than I dare admit : D 

Cute graphics, fun dialogue by the rabbit boss, and dynamic music make the simple gameplay stand out. Only thing I'd add would be some objective to motivate the player (think "Save the princess").

This game deserves more attention. 

Developer

Thanks for playing, glad you had fun! There actually is a door to let you escape and end the game, but I agree it's not really informed to the player in any way. It was something that kinda fell to the side due to lack of time. :/

Submitted(+1)

Oh, that makes a lot of sense! Maybe the rabbit boss could mention stg. like "You sure can't escape from here" :)

Submitted(+1)

Level 11, 4 stars. I decided that was enough. ;)

Submitted(+1)

Graphics are great in this one.  Cutting grass has never been so fun haha, nice job

Developer

thank you!

Submitted(+1)

Really love the graphics and audio! Very unique concept too. Great job!

Developer

Haha thank you, glad you liked it!