🤑 Indie game store🙌 Free games😂 Fun games😨 Horror games
👷 Game development🎨 Assets📚 Comics
🎉 Sales🎁 Bundles

PINK SCREEN FIX PLZ

A topic by DontEat1t created Dec 05, 2016 Views: 288 Replies: 11
Viewing posts 1 to 3

I Have a Windows Vista that (sadly) doesn't have access to the Internet. So, as you would assume, it doesn't have the latest version of DirectX. but when I load up the game it gives me a FRINKING PINK SCREEN with the hud for the selects and a godlike ball of smoke. (yeah ik wat) Is there any solution? Do I get DirectX? Or is Windows Vista too old for my computer to run the game? Thanks in advance!

P.S if it IS DirectX that I need can anyone tell me how to install it without the use of internet? Thx.

Could you take a screenshot?

If I were to guess it has more to do with your graphics card than your operating system, but I'm not sure.

How do you screenshot the game, its in fullscreen?

Moderator

Pressing the print screen button and then alt tabbing to MS Paint works. You can paste it there and save it as a Jpeg or PNG. Hope that helps a bit.

-Cheers

thx man

I'll post it soon

yeah... I don't know how to upload the photos... sorry I'm a noob...

Moderator(+1)

You can use an online image host and post the link here. Imgur, Dropbox and Google Drive are some popular options. This forum also features HTML formatting, so you can technically embed images here, but links work just as well for bug tracking. Whichever is easiest for you.

Thanks for the help! :-)

-Cheers

https://drive.google.com/open?id=1ftMrZwNmkXwh264a...

Here you go!

P.S It took me an eternity...

Moderator

I think I've seen this before. I don't remember if there was a fix, but one possibility is that your graphics control panel is trying to force AA or AF filtering. I've run into this on other games when that happens. Another possibility is that the graphics chipset itself might be a little too old to run it. If you have access to another PC, you can try running it on that to see if the error persists. - I'm glad you were able to figure out the image uploading. It's a useful thing to know how to do in general, and it really helps us out. ;-)

Hope some of that helps,

-Cheers

Thank you for the reply. I do have a laptop which I generally play it on but I will have to see if I can fix the issue.

Thx.

DontEat1t have you heard of oh...sir! because it has an insult in it in which it says "still uses Windows Vista"

lol ya I know the game