Indie game storeFree gamesFun gamesHorror games
Game developmentAssetsComics
SalesBundles
Jobs
A jam submission

WallaceView game page

Join Wallace on a very short and unfortunate trip.
Submitted by Crisos (@_crisos) — 20 hours, 29 minutes before the deadline
Add to collection

Play game

Wallace's itch.io page

Results

CriteriaRankScore*Raw Score
Overall#23.5283.528
Theme / Concept#23.8333.833
Overall Enjoyment#23.5003.500
Creativity#24.0004.000
Visual Impression#23.6673.667
Audio#23.6673.667
Playability#52.5002.500

Ranked from 6 ratings. Score is adjusted from raw score by the median number of ratings per game in the jam.

Leave a comment

Log in with itch.io to leave a comment.

Comments

Submitted (1 edit)

Very, very dark. And sad. But I like it.

Submitted(+1)

Holy shit that was intense. I got really immersed in the dark theme and kept mumbling "omg omg omg". Brutal. Well made. 

Developer (1 edit) (+1)

For those commenting on the controls I made it feel different intentionally. No one here knows what it feels like (yet) to walk as an 89 year old man lol so I can only try to emulate the difficulty through the controls hahahaha.

(+1)

The story was great, nice animations and the tough nature made it impossible to put down. The controls were a bit awkward - but I'm assuming that was the point!

Developer(+1)

thanks haha i gave a little explanation on why I've made the controls so hard.

Submitted(+1)

Love the music and story telling.

And so brutal (in a positive way) that you get moved away from the exit when you reach it Lol

controls are a bit hard to use tho.

Submitted(+1)

I kinda enjoyed this. A bit sad though. The game play acting as illustration was interesting. A shame about the camera, and messing up the controls. I can tell effort went into this!

Developer

Thanks! What happened with the camera did it mess up?

Submitted

Yeah when I tried to turn it went crazy, making me spin really fast.

Developer

Ahh that wasn't supposed to happen i thats more of a physics thing then. Sorry. Also I Intentionally designed the controls to not be so easy since walking as a 89 year old man isn't easy but we'll all eventually know what that feels like hahaha