🤑 Indie game store🙌 Free games😂 Fun games😨 Horror games
👷 Game development🎨 Assets📚 Comics
🎉 Sales🎁 Bundles

IkariKali

17
Posts
1
Topics
42
Followers
1
Following
A member registered 292 days ago · View creator page →

Game

Recent community posts

That's cool! I'll definitely play yours then because I'm just a huge sucker for bad endings :P anything tagged with lots of bad endings always goes straight onto my "I need to play this" list, haha.

Mine will eventually have the option to choose whether you play a male or female character and also which gender you want Kuro to be so you can have GxB, BxG, GxG and BxB; but it's probably only ever going to have that one romance in it because it just wouldn't really fit the plot if there were a range of romance options unfortunately. 

I probably should've made the game with gender options from the beginning but I'm an idiot and have ended up going about it in an awkward way xD The plan was to finish the entire game as female heroine x male Kuro before working on the alternative gender options; but maybe that's not fair and I should finish each route for all the gender options before moving onto the next one! It'll end up being very expensive to try and get original art for all the characters though T_T haha.

In one route that's not in the demo yet, there is a different romance option besides Kuro, but it's not a "true" romance option, if that makes any sense! 

Totally agree about bad endings being fun to write... Sometimes I even get fed up writing bits in between bad endings just because I can't wait to do the next bad ending xD 

Thank you so much for the kind words, I'm really glad you enjoyed it so far! :3

Using those sprites bothers me too haha, it's great that stuff like that exists for people like me who can't draw; but at the same time it's frustrating because I know how I want everything to look in my head, but I can't create it T_T 

The sprites with expressions are still creative commons assets but they do look better than the ones without expressions. I actually commissioned someone to create custom art for Kuro, but I've not heard from her in a few weeks so maybe she's too busy to do it now or something. 

As for Kuro, yeah the poor guy is kinda messed up but he really does love the MC bless him and by the time the game's finished it'll be explained how come he's the way he is :3 Going downstairs that you mentioned is probably my favourite scene so far actually!  A lot of the story gets kinda boring for me when I'm reading it over and over again whilst testing stuff; but that scene still gives me chills xD

It's good to know that the game has unique points, because while I've played a lot of otome myself, I probably haven't gotten through as much as other people and I personally got bored of a lot of otome games because the romance was always the same (especially with the mobile app ones!) I prefer the ones where the plot comes first and the romance second. I was kinda worried that maybe people might think that it was wrong to do it that way, or wrong to only have the one romantic interest or something. At the end of the day I just wanted to make it the way I would like to play an otome haha, with lots of bad endings and focus on a yandere guy :3

Tim who voices Kuro does such a great job with the character, I really hope he will be alright to stick with the project because I can't imagine anyone else playing Kuro now!


The demo with all the swapped art is done but I'm still waiting on all the voice acting for those 2 routes to be done before I release it and since most of the voice actors have volunteered, I don't want to rush anyone because that'd be mean, haha. Also the next route (Princess) is just over half written, it's slow going because of how little time I get to work on it, but it's coming along :3

Thanks again for saying so many nice things about the demo, I really appreciate you taking the time to do that and it also gives me more drive to keep making it if other people are enjoying it too, instead of just me! xD

If that did work it would be super helpful! Haha, I'll definitely have to test that in future! Cheers for pointing it out :3

Knowing my luck it won't work and will end up crashing the game xD But yeah, it's certainly worth looking into before I upload the next version!

Yeah you're probably better off waiting, all the art will be different too then haha, but should be more immersive since everyone will have expressions :3

As of last night, all the main characters have now been cast and I'm writing up the last couple of scripts for the existing routes this weekend :D I was starting to think no females would audition, but it's all good now! Yeah Tim does a great job with Kuro, I loved his voice as soon as I heard his audition, I wish I had more money so I could pay him decently because he deserves a lot more than I can afford to give him!

I'm glad you're looking forward to playing more in the future :3 gives me more reason to keep pushing on! I'm actually a little torn on how to update the game... I was going to just keep releasing 1 new route at a time (and I'll try to have them fully voiced before they release, the only reason I released this one only partly voiced was because of the Jam closing date haha.) But then it occurred to me that people can't transfer their save data >.< and the final endings you get are dependant on various factors that would be in save files.... so that means if I release it route by route and people only play the new route in each demo, by the time it gets to the final route, it either won't be unlocked at all or people will only get super bad endings because they have no save data xD So they'd have to play through the entire game again when it's at it's final release, even if they played each route separately in the demos >.<

I'm a noob so I don't know how to deal with that! I guess I could just release a downloadable save file for people or something xD

Anyways, I'm rambling on again, sorry! T_T The next route I'd planned to write up fully is the Princess route, the only reason for that is because it won a poll I did over 6 months ago that only a few people voted on xD but I figured I better stick to it, otherwise there was no point in anyone voting, haha.

Thanks for your reply. I agree, even though it's difficult for me to really form a proper opinion on it now because I've played through it so many bloomin times; the expressions make it a great deal better.

The ones in the screenshots I posted will be what I use for the foreseeable future, they're pretty much all I can use if I want to create expressions for every single character (because I haven't found any other set that contains so many different characters, most free to use character sets I've found only have 3/4 characters in, which is fine, but then I'd need to mix lots of different art styles to get sprites for all the characters.)

The fully completed game should have original character artwork with any luck, but that's going to be entirely down to how much money I can save to pay for it. I know how I want the characters to look, but I just don't have anywhere near enough money to pay an artist to create them. So for now I'll just be using Tokudaya's character set. If you happen to know of a way I can do things differently then it'd be cool to hear it, because at the end of the day, I'm just a noob fumbling my way around this! xD

xD haha yeeeeeah, he's kinda crazy that way! It's such a weird thing to be jealous of though, silly Kuro!! He can't help it bless him :3

You're not really missing out on too much if you don't see the hidden scene, it was very rushed because of the time left on the jam, so I'm not really happy with it! T_T I'll just make sure I edit it for the next release; which will be much sooner than planned since I'm changing the art xD but there should be more voice acting in it as well because some of the other cast members are getting closer to finishing scripts now :3 Once that edited version of the demo is out I'll get back to working on the next route!!

Glad you enjoyed it anyhow! <3 And I really appreciate you taking the time to comment, it makes me happy to know that someone other than myself can get something out of this ^-^

http://imgur.com/a/HuFOi

http://imgur.com/a/7OLLx

http://imgur.com/a/k0Wrp

http://imgur.com/a/gRslx

This is what I was talking about. If anyone could spare a second to let me know which art style is better, how it is in the current demo, or how it is in these screenshots? It'd be really helpful! :3

I see, I probably should've made a special version without video stuff then >.< I'm a complete noob haha,it wouldn't have surprised me if you'd told me I'd got it all terribly wrong! Haha.

I wouldn't know tbh, I'm not all that savvy! T_T haha. I used WEBM and OGV for videos, OGG for BGMs and SFX.... It is just a demo for a really big project though so it's not like I could just stop working on it and leave it in a weird state where a random route was only half finished or something T_T

See, this worries me, because mine is almost 800MB for Windows and it will be uploaded as a single ZIP file to MEGA and Google Drive and linked on the page... but I can't directly upload it to itch.io because of the 500MB limit T_T I'm confuzzled!

At last it's finally happening, waiting on my slow internet to upload! It's 8am here... I didn't even go to sleep T_T But it should be submitted in time! I can't believe I actually made it xD I'll upload MEGA and Google Drive links since they can take the whole ZIP file in one piece... I need to split it to upload to itch.io directly as it exceeds the 500mb limit T_T

I checked it through in previews sooooo many times that my eyeballs almost fell out of my damn head, so there better not be any bugs that have randomly appeared or I will actually cry, haha.

The saddest thing was, I had to scrap all of my video backdrops because after reloading a save they wouldn't play... I read somewhere it's because you need to use macros... but I dunno wtf I'm doing so if I'd tried to figure it out I would never get it submitted in time! So they had to be scrapped.

Man I'm tired... if at least 1 person on earth enjoys this though then it'll be worth all the late nights xD

It's getting tight for time now!! xD I think I can make it but I still have a lot to do on my list of things to finish before I submit the demo T_T

There's some additional voice acting for other characters being recorded atm that's not going to make it in because I just won't have time to cut it up and put it into the demo before the submissions are due! They will still be added afterwards of course :3

Having difficulty staying awake at this point, haha. Every night I'm staying up until about 4am, getting up again at 9am, the tiredness is reeeeeaaaaally catching up to me now. It's almost like I have one less day as well because I have things to do on Sunday, which means I really need to submit it sometime Saturday if I can.

It would be helpful if I had someone to keep slapping me every time I start dozing off xD

It's gunna be tight because there's a family birthday at the weekend so I won't get much time to work on it T_T haha. The VA has finished voicing everything that will be in the demo though, so now I just have to actually get that route finished so I can add his lines in. It's definitely just going to be 2 routes to play in the demo, because there's no way I'll have time to finish another one!

Still having fun, even though it takes up every second of my spare time xD

<3

Yeah you're totally right! Before, I was really fuzzy on how everything was going to come together and along with being super busy was just unsatisfied with the direction it was heading. Seeing this jam was like a mini revelation xD I now know how I want everything to go and have clarity :3

You should be proud :D I think it's a great achievement to create anything like this!

Things would be so much easier if I were part of a team, but I suffer from anxiety and I'm not good at communicating with people :( haha, which also means I suck at asking for help when I need it >.< Maybe sometime in the future that will change!

The VA I'm working with is amazing, really loving how he's bringing the character to life :3 He's finished voicing 1 route so I have something to submit at least, he's working on voicing another route at the moment but I don't know if I can finish it in time for the end of the jam!

(Edited 2 times)

Hey everyone!

I'm so thankful for this game jam, I started work on a big project many months ago, put out a rough demo about 6 months ago and wasn't very happy with it :( Real life got in the way with a lot of stuff happening, meaning I couldn't even work on it for a loooooong time. It got to the point where the little amount of spare time I had went on gaming to help me relax. When I saw this, the theme reminded me of my project and how much I wanted to make this game again, it gave me the giant kick up the bum I needed and so for the past couple of weeks (I saw the notice late T_T) I've been working like crazy on it! (Pretty much started over to make things easier, I was mad about stuff and have managed to make it somewhat more likeable, plus added another route which is only half done at the moment of writing this xD)

My biggest downfall is not being very talented xD So, I'm telling the story using almost entirely royalty free stuff, (art, music and sfx, which I'm very thankful for btw) the game I'm making will always be free regardless, as I just want to contribute something and am happy to do so for free :3 What I will be submitting is whatever state the demo is, on the day before the jame ends xD I don't know if that's any good because it's probably over 30 minutes (depending on the choices made, route taken etc.) Sorry T_T

I'm so determined to eventually finish the project now that the main character (not who you play as) now has a voice actor who I'm paying out of my own money to voice the character for the entire game xD

When it's closer to 100% completed I will probably sink a lot more money into it, as I hope to commission CGs and also fully voice the rest of the cast! Not an easy task when I'm just a full time carer for my Grandma! I only get paid just enough to live on T_T

I sure as hell don't expect to win anything xD But I'm really happy to have a new lease of life with this.

It's a long, long project and I don't expect to fully complete it until probably early to mid next year; but I WILL finish it ^-^ it's pretty much all I care about at this point... I forgot to eat both lunch and dinner yesterday >.<"