Indie game storeFree gamesFun gamesHorror games
Game developmentAssetsComics
SalesBundles
Jobs
Tags

Puissance 4 ! Connect 4 !

A topic by Mathurin created Jun 13, 2017 Views: 307 Replies: 1
Viewing posts 1 to 2
Submitted

Fr :

Salut à tout les créateurs de jeux vidéos, pour cette Jam je fais un jeu de "puissance 4", j'ai déjà bien avancé, j'ai une IA et mon tableau avec mes jetons, il ne me reste plus que la musique, les bruitages, certains graphismes et les menu ! Voilà je poste ici pour ceux qui aurait d'éventuelle question sur la façon de créer un jeu de ce type (je pense qu'il n'y a pas 36 000 manières de créer un puissance 4 mais la mienne fonctionne bien et est propre) 


J'ai environ 1000 lignes de codes en lua avec love 2D, j'ai utilisé en partie algorithme min-max qui est utilisé pour les Intelligences Artificielle de jeu à deux en tour par tour avec une grille.

Bonne journée !


En :

Hi everyone ! For this Jam, I make a "connect 4" game, I have almost finish, I have an artificial intelligence and my grid with token. I need to put some music, sound effect, graphic design and interface ! So I publish here for people who have some questions about how to create a game like  "connect 4" (I think there isn't 36 000 way to create a "connect 4" game but mine is working well)


I have approximately 1000 line of code in lua with love 2D, I have partially used minimax algorithm 


who is used for artificial intelligence of lap by lap game with a grid. 

Have  good day !


Mathurin Deramecourt

Submitted

Salut ! Mon projet ressemble à ça actuellement, j'ai encore un bug avec l'IA mais ce sera vite corrigé !


Hi ! You can see my project here ! I have a little problem with my artificial intelligence but that's gonna be ok !